Zelf digitale facturen versturen: tips en trucs

Een oud adres, een onjuist factuurnummer of een verkeerd berekend btw-bedrag: als je als ondernemer handmatig facturen opstelt en verstuurt, is een foutje snel gemaakt. Bespaar tijd, voorkom fouten én krijg sneller betaald door digitale facturen te versturen. Wij delen vijf tips voor digitaal factureren voor zzp’ers en mkb’ers. Makkelijk voor jou als ondernemer, maar ook voor jouw klanten.

1. Gebruik een facturatieprogramma

Met een online facturatieprogramma maak je als ondernemer snel en eenvoudig zelf een digitale verkoopfactuur. Je vult eenmalig jouw bedrijfsgegevens en betalingsvoorwaarden in en je kunt aan de slag. Wil je een nieuwe factuur maken? Kies een klant, omschrijf de werkzaamheden en noteer het bedrag. Facturen worden automatisch doorgenummerd en bewaard, het btw-bedrag wordt voor je berekend en je kunt een factuur direct versturen naar de klant. Geen geworstel meer met ingewikkelde formules in Excel of het printen van facturen.